De uitdaging

Een supermarkt bezoeken met het Super Supermarkt Keurmerk (SSK) is kiezen voor verantwoord boodschappen doen. Alle supermarkten ondernemers met dit keurmerk hebben hard gewerkt voor dit toonaangevende keurmerk en onderscheiden zich daarmee van de concurrenten. Hoe kunnen we op een leuke manier het personeel en bezoeker van deze supermarkten hierbij betrekken?
De aanpak

Om alle supermarktmedewerkers te motiveren en activeren voor voor het Super Supermarkt Keurmerk hebben we een online kennisquiz ontwikkeld. Op basis van tijdsverloop krijgen de gebruikers 50 interactieve vragen over alle 7 thema’s van SSK. Na het doorlopen van deze e-learning app krijgen de gebruikers een persoonlijk certificaat en worden de ze op punten ingedeeld in de ranglijst per supermarkt en landelijk.


Het resultaat

Door het toevoegen van een kennisquiz voor medewerkers is de dienstverlening verbeterd, de waardering van de supermarktbezoeker is gestegen en het plezier van de supermarkt medewerkers vergroot. Bijkomend voordeel van deze e-learning app is dat de klanten nu ook op de hoogte zijn van het SSK, de verkoop van de supermarkten is gestegen!

  • Liselore Stuut
    Henny is een gedreven en gepassioneerde marketeer met veel ervaring in/met technologie en dienstverlening. IJzersterk in het ontwikkelen van strategische visie en kan mensen met die visie op een natuurlijke manier inspireren en enthousiasmeren.
    Liselore Stuut
    Tulipa Media
  • Willem Beltman
    De samenwerking met Jan-Willem was prettig, het resultaat: het juiste interactieve design. Hij is communicatief sterk en maakt slimme strategische keuzes.
    Willem Beltman
    Beltman Software
  • Kiki Weber
    Met Jan-Willem heb ik dagelijks contact gehad om alles in goede banen te leiden. Ten alle tijden goed bereikbaar, snel handelen en duidelijke communicatie. Het was een erg fijne samenwerking met een vlekkeloos resultaat!
    Kiki Weber
    PepsiCo