De uitdaging

Het samenwerken voor verschillende producten, het oplossen van een complexe uitdaging, conceptontwikkeling van een digitaal platform en een organisatie die een grote naam heeft in deze wereld; al deze ingredi├źnten kwamen samen in dit PepsiCo project waar Jan-Willem van der Heiden als projectmanager en communicatiestrateeg betrokken was.

Hoe kunnen we de accountmanagers van PepsiCo assisteren middels een app op de tablet en tevens de unieke huisstijl van de verschillende producten te gebruiken met vernieuwd design?
De aanpak

We startten met een brainstorm. Samen met teamleden van binnen en buiten PepsiCo kraakten we deze noot in een paar uur. Het grove concept was bedacht en diezelfde de dag nog resultaat geboek middels een interdisciplinair team. Van design tot ontwikkeling en lancering waren alle managers van de verschillende merken en producten betrokken.


Het resultaat

Met meer dan 20 nieuws apps voor de tablet konden accountmanagers van PepsiCo weer de weg op. Met als gevolg veel klantvriendelijkere en succesvolle gesprekken. Hetzelfde concept wordt nu door heel Europe gebruikt.

  • Liselore Stuut
    Henny is een gedreven en gepassioneerde marketeer met veel ervaring in/met technologie en dienstverlening. IJzersterk in het ontwikkelen van strategische visie en kan mensen met die visie op een natuurlijke manier inspireren en enthousiasmeren.
    Liselore Stuut
    Tulipa Media
  • Willem Beltman
    De samenwerking met Jan-Willem was prettig, het resultaat: het juiste interactieve design. Hij is communicatief sterk en maakt slimme strategische keuzes.
    Willem Beltman
    Beltman Software
  • Kiki Weber
    Met Jan-Willem heb ik dagelijks contact gehad om alles in goede banen te leiden. Ten alle tijden goed bereikbaar, snel handelen en duidelijke communicatie. Het was een erg fijne samenwerking met een vlekkeloos resultaat!
    Kiki Weber
    PepsiCo