De uitdaging
Lululemon athletica maakt verschillende types atletische kleding, inclusief perfomance shirts, shorts, broeken, en tevens lifestyle kleding en yoga accessoires. Ze zijn gestart in Canada, maar zijn in korte uitgegroeid tot een wereldwijde organisatie die bekend staat om hun unieke stijl en hoge kwaliteit.
De salesteams in de winkels van lululemon athletica, ook wel intern bekend als ‘rockstars’, verdienen een kleine commissie op elk verkocht product. Echt hebben deze medewerkers geen inzicht in deze sales.
Hoe kunnen we met behulp van een persoonlijke app deze medewerkers de nodige informatie geven over hun commissie?
De aanpak
The Pumphouse zag kans in unieke features die de rockstars motiveren om meer sales te doen. Met behulp van tips en trics, informatie over bepaalde producten, geschiedenis van commissie op dag/week/maand basis en ranking op basis van winkel, regio en landelijk met een extra reward systeem scoorde de app boven alle verwachtingen.
Iedere medewerker heeft zijn eigen inlog en de persoonlijke data wordt via een real-time API gekoppeld aan de app van lululemon athletica.
Grote meerwaarde zijn de grafieken die inzicht geven in de total sales per medewerkers en winkel. Door het actieve gebruik van de app konden we tevens meten welke teams commitment uitspraken om hun salestargets te verhogen – maar ook om nieuwe ideeën te horen wat zij graag willen terugzien in de app.


Het resultaat
De kosten van de nieuwe lululemon athletica app zijn verwaarloosbaar tegenover de stijging van de totale omzet in de winkels. Binnen korte tijd waren er duidelijke resultaten te zien in de hoeveelheid sales – maar ook de motivatie van de rockstars en de positieve concurrentie onderling.
PS. Vanwege auteursrecht kunnen we het design van de app niet op onze website laten zien.
