De uitdaging
Wij werden gevraagd om de bestaande productbrochures van Heineken te digitaliseren. Onze expertise in merkbouw (positionerings- en brandingsvraagstukken) en de hands-on en efficiënte manier waarop wij apps ontwikkelen waren de perfecte ingrediënten voor deze opdracht.
De aanpak
Brochures zijn al in de begin jaren van marketing uitgevonden en veelvuldig gebruikt door accountmanager. Wij moeten ervoor zorgen dat de digitalisering van brochures nieuwe voordelen en kans oplevert en dat de accountmanager nog meer sales kan scoren. Daarom richtten we de digitale brochures in met elementen zoals video, animatie en een heldere navigatie. Uit de business model canvas en value proposition design methodieken om de accountmanager mee in de wereld te nemen van de horeca bazen.
Het design en de lay-out van de pagina’s word continu gemixt. Een must als je je wilt verdiepen in je klant terwijl tunnelvisie je blik stiekem al versmalt. We hielpen met sessies waarin op hoog tempo werd nagedacht over de wensen en behoeftes van de verschillende eindklanten, wat zij nodig hebben om hun taken te vervullen, en hoe hun bezoekers daarop aansluiten om ze te bereiken.


Het resultaat
Enorm veel eye openers en handvatten om veel gerichter sales te doen. Zo ontdekte we via de Heineken app dat elke horeca ondernemer andere vragen had en dat we daar via de intuitieve navigaties naar specifieke pagina’s toe kunnen leiden om op die vragen antwoord te geven. Door telkens de resultaten van deze gesprekken met ons te delen, kreeg de app constante verbeteringen en bleven de sales van Heineken groeien.
