Voor een grote organisatie als Côte et Ciel waar enorm veel tijd, geld en energie wordt gestopt in marketing is het belangrijk dat de software en de hardware voldoen aan deze hoge eisen. Het is zonde als een groot gedeelte van je hard verdiende bezoekers het niet lukt om een product via de webshop te bestellen.
Bezoekers komen van alle delen uit de wereld en ieder deel heeft een eigen taal, bestelmethode en voorkeur voor product. Hoe beter je hierop inspeelt als organisatie – zowel front-end design, als een geoliede machine als back-end – hoe groter je winst.
De uitdaging
De internationale webshop Côte et Ciel draaide nog op de verouderde software Magento 1. Om de doelen van 2019 te bereiken was het hoog tijd voor een upgrade naar Magento 2. Naast een veel gebruiksvriendelijkere interface, heeft Magento 2 ook andere voordelen in de vorm van talloze features om de bezoekers van de webshop een uiterst gebruiksvriendelijke ervaring te geven.
De kennis van online marketing en design in combinatie met de vaardigheden met Magento 2 was The Pumphouse de ideale partner om Côte et Ciel een boost te geven.


De aanpak
In slechts 3 maanden tijd heeft The Pumphouse een hele nieuwe omgeving in Magento 2 gebouwd om de migratie vanuit Magento 1 soepel te laten verlopen. Talloze nieuwe features werden gebouwd die zowel de bezoekers, als de medewerkers van Côte et Ciel het leven aangenamer maakte. Denk aan een serverupgrade waardoor ongekende records zijn bereikt voor laadtijden, tot aan complete overzichten van de stocklevels per warehouse over de hele wereld.
Het resultaat
Zonder extra marketing steeg de omzet na lancering al met 150% en blijft sindsdien groeien. Naar verwachting zal de nieuwe webshop van Côte et Ciel met 200% stijgen vergeleken met het jaar daarvoor. Een bijzonder resultaat na een bijzonder prettige samenwerking (ondanks de lange afstand – Hong Kong, New York en Den Haag!)
