Video voor je app, maak een preview
 

Maak een APP Preview video

De helft van alle potentiële downloaders beslissen op basis van je pagina in de store of ze je app downloaden in de eerste 5 seconden. Met andere woorden, hoe kun je een potentiële gebruiker in 5 seconden overtuigen dat ze de app moeten downloaden?


De gemiddelde gebruiker

Er is een groeiende video trend op social media dat ervoor heeft gezorgd dat de gewone surfer liever naar een korte video kijkt, dan een stukje tekst en mooie plaatjes.

Vergroot de kans dat je bezoekers converteren naar gebruikers door positieve verwachtingen te creëren. De theorie achter app preview videos is dat ze perfect aansluiten op de steeds kortere aandachtsspanne van de gemiddelde bezoeker, terwijl ze tevens ook direct ingaan op innovatieve aspecten (de waarde) van je app.


App Video lengte

Onderzoek heeft aangetoond dat hoe langer de video duurt, hoe meer gebruikers afhaken voordat de video is afgelopen. De algemene regel is dat een video niet langer dan 30 seconden zou moeten duren. Persoonlijk heb ik liever niet langer 20 seconden.

Hoe effectiever je video in de eerste 5 seconden, hoe groter de kans dat de kijker is geïnteresseerd. Om weer met statistieken te komen, gemiddeld zal ongeveer 10% van de bezoekers na elke 5 seconden afhaken.

Al is het belangrijk om toffe content te maken met de juiste muziek en visuals, is het wel uitkijken dat je hier niet in doorslaat. Door loze beloftes krijg je slechte reviews en een hoge uninstall ratio.


App Video content

Maak je boodschap in de video prioriteit. Wat wil je allemaal zeggen? Kan je die verschillende topics in 1 zin omvatten? Schrijf ze op en rangschik ze vervolgens op basis van prioriteit. Om je het voor jezelf makkelijk te maken, kies een bericht voor elke 3 - 8 seconde en maak tussen 4 en 6 berichten (20 tot 30 seconde).

Dat zou er dan ongeveer zou uit komen te zien:


Bron: 6tribes


Geluid en muziek

Zorg ervoor dat je toestemming hebt voor het gebruik van het geluid en de muziek voor je app preview video. Wat voor soort geluid en muziek je gebruikt, dat is helemaal afhankelijk van de content en smaak.

Als voorbeeld: kijk eens naar de video van 6tribes.

Het enige wat ik hierin mis is een voiceover, en/of ondertiteling, daarmee kan je net even strakker uitleggen wat voor features er in je app zitten.


Conclusie

Net als elke andere vorm van marketing, verwacht dat je bezoeker maar een hele kleine aandachtsspanne heeft en ga daarin mee. Kijk naar andere app preview videos, maar wees niet bang om je eigen unieke draai er aan te geven. In de app wereld is er altijd ruimte voor innovatie.

Zou je een app preview video willen inzetten? Die maken we graag voor je! Stuur een berichtje naar hello@pumphouse.nl en ontvang dezelfde dag nog een enthousiaste reactie.