De uitdaging

In samenwerking met Invers ontwikkelde het design team van The Pumphouse in korte tijd een heel nieuwe concept voor app waarin je je persoonlijke financiële gegevens kan terugvinden. Alle banken en transacties in 1 overzicht – op de cent weet je hoeveel geld je nog waaraan kan uitgeven; boodschappen, kleding, noem maar op.
De aanpak

Dat de digitale wereld heerlijk en handig is, daar hoeven we het niet over te hebben. Toch is niet iedereen altijd op de hoogte van hun saldo. Misschien hebben ze wel een idee over hoeveel geld er nog op de rekening staat, maar niet dat morgen bijvoorbeeld de zorgverzekering of Spotify wordt afgeschreven.

Met de nieuwe wet- en regelgeving PSD2 worden de bankgegevens direct gekoppeld aan de Cashflow app en zijn gebruikers dus elk moment op de hoogte van hun saldo – totaal en per gewenste categorie. Wil je meer inzicht? Dat kan ook door de app aan te passen op je eigen levensstijl en voorkeuren.


Het resultaat

De gebruikers van de Cashflow app hebben geen financiële verassingen meer. De app berekent namelijk niet alleen wat je saldo is – maar ook wat je verwachte uitgaven en mogelijke uitgaven zijn per categorie. Handig is een understatement.

  • Liselore Stuut
    Henny is een gedreven en gepassioneerde marketeer met veel ervaring in/met technologie en dienstverlening. IJzersterk in het ontwikkelen van strategische visie en kan mensen met die visie op een natuurlijke manier inspireren en enthousiasmeren.
    Liselore Stuut
    Tulipa Media
  • Willem Beltman
    De samenwerking met Jan-Willem was prettig, het resultaat: het juiste interactieve design. Hij is communicatief sterk en maakt slimme strategische keuzes.
    Willem Beltman
    Beltman Software
  • Kiki Weber
    Met Jan-Willem heb ik dagelijks contact gehad om alles in goede banen te leiden. Ten alle tijden goed bereikbaar, snel handelen en duidelijke communicatie. Het was een erg fijne samenwerking met een vlekkeloos resultaat!
    Kiki Weber
    PepsiCo