Hieronder kan je de volgende 5 apps vinden die ik onder een vergrootglas heb gelegd:
Gebruik: Bijna dagelijks.
Top
Heerlijk om bridge te oefenen. Leuk om jezelf te meten met andere bridgers over de hele wereld of met je eigen ‘partner’ online te bridgen tegen de computer als je beide onderweg bent, maar dan bijvoorbeeld in verschillende treinen.
Tip
Bridge is een ingewikkelde sport en ieder bridge paar heeft zo zijn eigen biedsysteem die cruciaal is voor het behalen van resultaten. Funbridge gaat uit van een aantal standaard biedsystemen met wat aanvullende conventies. Ik zou willen dat ik het biedsysteem van mij en mijn partner op de site kan invullen zodat de biedingen van de (computer-)partner beter te vertalen zijn.
Gebruik: Maandelijks.
Top
Zodra ik op een bijzondere plek ben wil ik dat graag met mijn familie of vrienden delen, door een koppeling met Facebook gebruik ik Foursquare zo nu en dan..
Tip
Doordat Facebook ook dezelfde functionaliteit aanbiedt neemt de animo om Foursquare te gebruiken af. Ik zie geen nieuwe features en heb ik dus geen incentive om terug te gaan. Er is ook geen interactie in de vorm van een beloning voor mijn post bijvoorbeeld van de uitbater of ‘leuk!’ van mijn vrienden die op deze specifieke locatie afgaan nav mijn bericht.
Gebruik: Zodra ik vakantieplannen heb of op vakantie ben.
Top
Gebruiksvriendelijk zoeken naar hotels of B&B met een aantrekkelijke prijs.
Tip
Hou op met al die uitermate irritante berichten zodra ik aan het zoeken ben zoals ‘er kijken 10 mensen naar dit hotel’ of ‘er is nog slechts 1 kamer over’. Er blijkt altijd een kamer te vinden, bijvoorbeeld ook via Trivago die ik steeds vaker gebruik. Booking heeft meestal een beperkt aantal kamers beschikbaar van een hotel en zeker niet de beste kamers! Het hotel houdt de beste kamers voor de gasten die direct bij het hotel zelf aankloppen (in persoon of digitaal). Dus de beste deal heb ik vrijwel nooit via Booking.
Gebruik: Zodra ik plannen heb voor een verre vlucht.
Top
Houdt je dagelijks op de hoogte als er voor een specifiek traject een prijswijziging optreedt.
Tip
Wanneer weet ik nou of ik de beste deal heb? Geef me overzicht van de laagste prijs voor het gekozen traject in de afgelopen 6 maanden, vertel me de (hoog-)seizoens invloeden of de stoelbezetting bijvoorbeeld - ik wil niet wachten met boeken tot het vliegtuig ‘overbooked’ is.
Gebruik: 5 a 6 keer per jaar.
Top
Helder overzicht van de topfilms en aanvangstijden bij mij in de buurt.
Tip
Iedere keer opnieuw moet ik mijn voorkeurslocatie opgeven terwijl ik slechts 1 keer per jaar naar een andere Pathe ga en waarom moet ik een account hebben of aanmaken? Ik wil gewoon direct afrekenen via ideal en mijn bank-app.
Het is verstandig om regelmatig je apps 'op te schonen' en te kijken of er apps tussen zitten die je nooit gebruikt. Door de tips toe te voegen aan mijn artikel hoop ik ontwikkelaars aan te sporen betere apps te maken die goed aansluiten bij verwachting en gebruik door 'de klant'!. Mocht je hulp nodig hebben bij het serieus verbeteren van je app op basis van klanten-feedback, mail ons dan op hello@pumphouse.nl.